Framgångar för Tellus i Trollhättan

2016-11-14 i Allmänt

Sex spelare deltog i helgen i Trollhättans tävling, Kärcher cup. Louise lyckades allra bäst och bärgade guldet i DSU13.

Med härlig inställning och vinnarskalle vann Louise en tuff semifinal mot Kushi Harakamani från GBK och sedan en ännu tuffare final mot duktiga Elin Ryberg från Racket med setsiffror 2-1 (21-16 25-27 15-21).

Även Linda fick med sig ett guld i MDU13. I den lilla klassen med endast en spelad match vann Linda i par med Gustav Blomberg från Kinnekulle en tresetare mot Gustav Isaksson och Elsa Ceivik från Trollhättan.

Johan Melin fokuserade helt på singel och ställdes i slutspelet mot Isak Johansson från Västra Frölunda som blev lite för svår denna gång.
Wilma lyckades i både singel- och dubbeltävlingen omge sig av Reidy´s (Sofia och Ella) och hade därmed tuffa uppgifter. Wilma visade upp briljant spel i första set mot Sofia i poolspelet och vann med 21-16 men orkade inte riktigt hålla nivån hela matchen och förlorade med 2-1. I slutspelet tog sig Wilma an Ella Reidy och föll i tvåsetare.
Wilma i par med Mirjam Lindgärde tog sig till semi i DDU15 och gjorde en riktigt bra insats mot syskonparet med efternamn Reidy. Riktigt bra bollar, men förlust 1-2.
Moa tog sig till semi i DSU15 och mötte slutsegraren Julia Tufvesson (Täby). Moa spelade bra men föll klart mot en bättre motståndare. Bra gjort att ta sig till semi med tanke på bra nivå på DSU15 klassen. För Moa, liksom flertalet spelare från klubben, är det ganska tydligt att bättre explosivitet och snabbhet behövs för att matcha de bättre spelarna. Hem och träna!

I MDU15 gick Moa och Gustav Jakobsson (Tranås) till final men föll i jämn match mot Alexander Pilon (GBK) och Mirjam Lindgärde (Askim).

Caroline spelade DSU17 final mot Nora Öhman (Falan). Brist på explosivitet och snabbhet tycker jag inte gäller Caroline. Bra fart på fötterna, gör att Caroline förde spelet helt i åtminstone första set. Tyvärr saknas lite skärpa i avsluten och placering av bollen så poängen kommer inte in i proportion till hur Caroline för spelet. Vad göra? -Hem och träna!
I seniorspelet representerades Tellus av Caroline och Moa i DDA där de var chanslösa mot Olivia Johnsson (Halmstad) och Emilia Apelqvist (Askim).
Sammanfattningsvis en tävling med bra nivå och bra matcher för alla våra spelare!