Föreningen

Badminton över hängmattaBadmintonklubben Tellus har funnits i sedan 1969 och har i dagsläget ca 110-talet aktiva spelare. Under åren har klubben utvecklats från en ren motionsklubb till en förening med verksamhet för såväl motionärer i alla åldrar som tävlande ungdoms- och seniorspelare. Den gemensamma nämnaren är att gemenskapen och spelglädjen alltid har varit i fokus. Varje spelare har själv fått sätta sitt mål med sporten.

Föreningen har med åren skapat en stabil grund att stå på. Samtidigt är det viktigt med förnyelse och utveckling. I dagsläget känner vi att vi har lyckats kombinera detta på ett mycket bra sätt. Vi har många inspirerade och inspirerande människor som ställer upp ideellt med hjärtat på flera olika sätt för att ge ungdomar en lustfylld fritid inom badmintonsporten.