Tellus briljerade i Jönköping

2016-04-03 i Allmänt

Prenumerera via:

Femton Tellusspelare deltog och briljerade i Wätterstad Cup 2013 helgen 2-3 april i Jönköping. Tävlingen var en nivå 3-tävling med A, B och C-klass. För Tellus del gick det mycket bra och det blev totalt två guld, fem silver och nio brons till klubbens un

Casper Borge briljerade i herrsingel U13 och vann klassen utan att släppa något set. Moa Carlsson spelade mixed tillsammans med Gustav Jakobsson från Tranås och paret vann U15-klassen, även de utan någon setförlust även om det var några mycket jämna set i semin och i finalen. Caroline Melin och Wiktor Jönsson från Halmstad blev trea i klassen.

En som imponerade stort var Maya Kjellén som lyckades ta sig till final i sin första A-klasstävling. På vägen dit vann hon minst ett par matcher mot riktigt bra spelare. Även Hugo Söderberg spelade A-klass och lyckades ta sig till semi i tuff konkurrens. Ytterligare singeltreor blev Louise Nordh i U13, Moa Carlsson i U15 samt Martin Johansson i C-klass.

I dubbel spelade sig Louise Nordh och Linda Röed Stenberg sig till en andraplats i U13. Melvin Kjellén och Johan Melin slutade trea i herrdubbel U13. Melvin kom också tvåa i mixeddubbel U13 tillsammans med Marion Lawrence från Tranås. Johan och Louise slutade trea i samma klass. Martin Johansson knep ett silver i mixeddubbel C-klass tillsammans med Linnea Eklöf från Bmk Pärlan.

Övriga Tellusspelare som lyckades bra var Adam Carlsson som tog sig fram till kvart i B-klassen. Isak Melkersson och Johan Melin tog sig till slutspel i herrsingel U13 klassen. Där tog sig Johan sig till kvart där han åkte ut mot Casper Borge. Linda Röed Stenberg tog sig även hon till slutspel i damsingel U13 men åkte ut i första omgången. Kajsa Johansson tog sig fram till kvart i damsingel U15. Kajsa och Moa tog sig fram en omgång i damdubbel U15. Wilma Kindlund hade gått upp en klass och spelade även hon U15. Hon bjöd på många bra matcher i poolen varav en vinst och två förlorade tresetare. Även Melvin Kjellén hade valt att gå upp en klass och spela U15. Marginalerna var mycket små att ta sig till slutspel då han förlorade två tresetare i poolen med 20-22 i tredje set.

En liten anekdot: Adam Carlsson vann en slutspelsmatch mot Adam Bryngelsson med siffrorna 28-26, 28-26!!!

Några bilder från tävlingen:

Maya final i DSA

Moa och Gustav i MDU15

Moa och Gustav i semin i MDU15

Casper vinner HSU13

Caspers segergest

Fokuserad Caroline

Caroline är fokuserad

Johan Casper Melvin och Maya

Några av Tellus härliga gäng i Jönköping: Johan, Casper, Melvin och Maya

Ev. fler bilder kan kommas att läggas in (om det skickas några till administratören)