Kinnekulleblixten och Husarslaget

2015-12-07 i Allmänt

Prenumerera via:

Helgen 5-6 deltog spelare från Tellus i tre olika tävlingar; Kinnekulleblixten i Källby, Husarslaget i Eksjö och SJT BSO Stockholm (se separat artikel). Det blev flera fina framgångar i Kinnekulle och Eksjö.

Kinnekulleblixten

I Kinnekulleblixten gick det bra för våra U13-spelare. Linda Röed-Stenberg och Louise Nordh blev båda trea i singeltävlingen efter att ha förlorat varsin semifinal mot Valbodalen-spelare. Men i dubbeln blev det revansch för tjejerna som gick segrande ur finalen mot Valbodalen med 2-0 i set. I singeltävlingen för killar spelade Johan Melin bra hela tävlingen och gick ända till final, men föll mot en för dagen överlägsen Erik Persson BK Falan. I dubbeltävlingen blev det guld för Daniel Petrini i par med Gustaf Blomberg Kinnekulle, killarna vann tävlingen utan en enda set-förlust. I mixed blev det guld för Johan och Linda.

Husarslaget

I Husarslaget spelade Maya stabilt i B-klassen och slutade som segrare utan att släppa ett set. I finalen mötte hon Elin Karlsson, Växjö BMK och siffrorna blev 21-15 21-14. Melvin spelade sig relativt enkelt till finalen där det såg ut som han skulle förlora matchen men lyckades vända spelet och kämpade sig rejält till en förstavinst. I finalen mötte han Fabian Elmlund, BMK Kvasten och siffrorna blev 16-21 21-18 21-15.