Rebecka vann guld i Ulricafjädern 2015

2015-10-11 i Allmänt

Prenumerera via:

Rebecka Jiremyr fick kliva högst upp på pallen när hon vann damsingel U15 i klubbens egen nybörjartävling "Ulricafjädern".

Helgens hemmatävling blev ett litet men väldigt trevligt arrangemang. Det blev spel på lördagen i den nya Bogesundshallen som fick mycket gott betyg av spelarna utifrån.   Ulricafjädern är en nybörjartävling och BMK Tellus hade flera barn och ungdomar som tävlade för allra första gången. Maja Levander 8 år och Tindra Holgersson 10 år var två av dem. ”Åh jag är så nervös så jag har ont i magen!” sa Maja innan matcherna. ”Detta var kul!” sa Tindra i slutet av dagen som avslutades i ett kompismöte tjejerna emellan. Bäst av alla spelare lyckades Rebecka Jiremyr som vann hela U15-klassen. Sara Andersson kom på en tredjeplats i samma klass. Rebecka Jiremyr och Emmy Thai kom tvåa i dubbel U15. Erik Gustafsson tog sig till semifinal i HSU15. I U13-klassen tog sig Jonas Hultergård vidare men förlorade sedan i första slutspelsmatchen. I yngsta klassen U11 blev Tindra Holgersson tvåa, Maja Levander trea. Agnes Ljunggren kom på en förstaplats i dubbel där hon spelade med Olivia Brannebo från Åby Badmintonklubb. I C-klassen var det bara spelare från BMK Tellus som tampades om priserna. I herrklassen segrade Keith Borge och tvåa blev Casper Borge. I damklassen kom Maya Kjellén på första plats och Caroline Melin blev tvåa.

Här hittar ni fler bilder från tävlingen!

Vi vill tacka alla spelare, föräldrar och funktionärer för att ha bidragit till en mycket trevlig dag!