Träningsdag med Tom Reidy m.fl

2015-04-12 i Allmänt

Prenumerera via:

Söndagen den 12 april hade klubben en träningsdag för klubbens medlemmar. Dagen var indelad i tre delar.

Första gruppen 10.00-15.30, var för spelarna som tävlar nationellt. En extern tränare höll i denna del. Det var Tom Reidy från Göteborg. Tom har en lång meritlista inom badminton, både som spelare och som tränare. Bl.a. har han deltagit i OS i Barcelona 1992. För närvarande är han engagerad i det irländska badmintonlandslaget som ”High performance director”. Under dagen fokuserades träningen på dubbelteknik, dubbeltaktik och försvarsspel vilket Tom tyckte vi generellt i Sverige behöver bli bättre på.

Dagens andra del, 17.00-19.00, var för klubbens övriga spelare (ej knattegruppen). Här var klubbens egna nyutbildade ungdomstränare ansvariga för upplägget.

Den tredje delen, 19.00-21.00, var en föräldrautbildning gällande grunderna i badminton.

Dagen blev mycket lyckad - Alla var mycket nöjda! Tack Tom!!!

Se bilderna från dagen!