Medaljregn för Tellus på Knalleträffen

2015-02-23 i Allmänt

Prenumerera via:

Sju guld, två silver och sex brons blev Bmk Tellus medaljskörd när Knalleträffen 2015 avgjordes i Borås helgen 21-22 februari.

Sofia Anemo spelade dubbel tillsammans med Ida Thorné från Borås badmintonklubb men boende i Gällstad. Tjejerna lyckades med nöd och näppe att vinna DDA-klassen. Finalsiffrorna mot Annelie Antonsson (Torp)/Eva Widberg (Wargön) vittnar om en rysarmatch; 21-16, 18-21, 24-22.

Maya Kjellén lyckades i U13-klassen att vinna både singeln och dubbeln tillsammans med Wilma Kindlund. I par med lillebror Melvin i mixed blev det en andraplats i mixed. Moa Carlsson blev trea i singeln i samma klass.

Adam Carlsson vann både HSU17 och HDU17 tillsammans med Wiktor Jönsson (Halmstad).  Gustav Österberg vann MDU15 tillsammans med Emilia Apelqvist.

I U11-klassen vann Johan Melin/Louise Nordh mixed. LouiseNordh/Linda Röed Stenberg  slutade tvåa i dubbel medan de båda hamnade på tredjeplats i singel.

Övriga som slutade på en tredjeplats var Joel Holmberg i HSU11, Moa Carlsson/Kajsa Johansson i DDU15 och Hugo Söderberg/Johan Bademo (Askim i HDB.

Som kuriosa kan också nämnas att fd. Tellus medlemmarna Olle Ingemarsson, Oliver Blixt Gustavsson och Jonas Thorné lyckades bra i Elitklassen. Olle slutade på en andraplats efter segrande Mikael Westerbäck (Göteborg). Jonas blev trea. Olle och Oliver slutade trea i dubbeln strax före treorna Jonas Thorné/Peter Baeza (Askim). Oliver slutade trea i mixed tillsammans med Laura Sawai (Borås).