Olle spelar sexnationersturnering i Malmö

...till Olle Ingemarsson som gjorde landslagsdebut när Sveriges U17 spelade sexnationsturnering i Malmö. Där fick han möta badmintonspelare från Tyskland, Frankrike, England, Holland och Belgien.

Hur gick det?
– Det gick godkänt. I den inledande lagtävlingen spelade jag bra men individuellt förlorade jag två tresetare och det var synd.
Vad är du mest nöjd med?
– I lagspelet mötte jag en holländare som slog europamästaren i min ålder för en vecka sedan. Jag spelade bra och hade två matchbollar mot honom. Tyvärr kunde jag inte knyta ihop säcken men jag är ändå mest nöjd med den matchen. Det känns som om mitt spel var ytterligare en nivå högre än vad det har varit tidigare.
Vilka intryck tar du med dig?
– Såklart var det jättekul och jag hade förväntat mig att det skulle vara skoj. Innan tänkte jag att de andra spelarna skulle vara mycket bättre än vad jag var. Men jag är inte så långt ifrån toppen. Sen var det mycket mer liv på läktarna än vad jag är van vid. Kanske var jag lite nervös för jag förlorade många jämna set.
Har det varit lärorikt?
– Ja absolut. Jag har lärt mig mycket om det internationella spelet. När man har en stor ledning brukar man kunna slappna av lite. Här var alla så pass bra att de utnyttjade det direkt. Man hade inte råd att slappna av. De var riktigt bollsäkra och tempot var högt.
Kan du beskriva debuten med tre ord?
– Spännande och roligt. Finns det något ord som beskriver att man gärna vill vara med igen? För det skulle vara en perfekt beskrivning.
Du fick mersmak?
– Ja, och jag hoppas att jag får fler chanser i framtiden.