Succé för Raketslaget dec-10

Den spontana dubbelturneringen ”Raketslaget” som ordnades i mellandagarna blev en succé!. Det var Mari Ingemarssons idé att vi skulle para ihop jamna par. Priset skulle vara nyårsraketer, därav namnet på tävlingen.

Idén kom sig av att klubben på 80-talet årligen arrangerade ”Skinkslaget” för klubbens medlemmar. Då lottades paren på plats direkt i hallen. Tävlingen gick av stapeln strax före jul och priserna då, var julskinkor.

I årets Raketslag var det Per Söderberg, som har en fingertoppskänsla för att fixa till bra tävlingar, den som lottade ihop paren och ordnade själva tävlingsupplägget. Resultatet blev en mycket jämn och bra turnering där storstilat spel var det som utmärkte sig mest. Många skratt, tävlingsinstink, värk, teknisk briljans, och fysiska krumbukter var också något av det som bjöds på i sporthallen . Vilka var det som vann då? Jo, i A-slutspelet var det den fysiske Jonas Thorne tillsammans med fightern Gustav Thor som vann tätt före hemvändaren Christian Erickson och veteranen med egen stil, Anette Söderberg. I B-slutspelet vann till slut tjejen som kan göra två saker samtidit eftersom hon just är tjej, Nelly Elbemo och tjejen med attityden, Emma Thorné. Tvåa blev det fnittriga paret, Evelina Nilsson och Moa Sandberg Om ni är intresserade av att studera resultaten mer i detalj så kan ni klicka på länkarna nedan.

Nyårsraketen Resultat Pool och A-slutspel 2010

Nyårsraketen Resultat B-slutspel 2010