Träningsdagar vt-16

Två träningsdagar har genomförts under vårterminen 2016. Den första var under sportlovet, fredagen den 19 februari. Då var det Olle Ingemarsson som höll i trådarna. Olle, som ju är uppväxt i Tellus men som nu spelar för, och är tränare i Halmstads badmintonklubb efter några år i Malmö. Efter badmintongymnasiet där har han delvis arbetat som tränare i klubbar runt om i Skåne samt hållit i olika badmintonläger. Tellus har anlitat honom vid flera tillfällen, senast som tränare på jullägret 2015. Alla Tellusungdomar tycker alltid det är kul när Olle kommer tillbaka och delar med sig av sina kunskaper. Han visar att det är möjligt att komma från en liten klubb som Tellus och kunna satsa på badminton.

Vår andra träningsdag gick av stapeln söndagen den 13 mars. Då var det dags för den mycket rutinerade tränaren Tom Reidy att än en gång anlitas för en givande dag. Senast Tom var här var för ca ett år sedan. Tom kommer ursprungligen från Irland och har spelat på världstoppnivå. Han deltog bl.a. i OS i Barcelona 1992. Efter sin egen spelarkarriär har han bl.a. varit tränare på nationella badmintoncentret i Malmö. Numera bor han i Göteborg. Vi är mycket tacksamma för att han vill komma hit till oss i Tellus och bidra med sina erfarenheter. Under Toms halvdag var träningen i Ätradalshallen i Timmele. På eftermiddagen var det klubbens egna tränare, Per Söderberg och Robert Carlsson som var träningsansvariga i Sporthallen i Ulricehamn.

Några bilder från förmiddagen med Tom:

Träningsdag Tom Reidy 13 mars-16 (11)

Träningsdag Tom Reidy 13 mars-16 (15)

Träningsdag Tom Reidy 13 mars-16 (16)

Träningsdag Tom Reidy 13 mars-16 (17)

Träningsdag Tom Reidy 13 mars-16 (18)

Träningsdag Tom Reidy 13 mars-16 (2)

Träningsdag Tom Reidy 13 mars-16 (20)

Träningsdag Tom Reidy 13 mars-16 (21)

Träningsdag Tom Reidy 13 mars-16 (27)

Träningsdag Tom Reidy 13 mars-16 (29)

Träningsdag Tom Reidy 13 mars-16 (32)