Serieseger för Tellus 2015-2016!

Tabell Div 4 Mellan - slutställning
    Points Played Won Draw Lost Matcher Games Points
1 BMK Tellus 16 8 8 0 0 48 - 16 102 - 39 2741 - 2129
2 BMK Stinget 11 8 5 1 2 39 - 25 84 - 55 2570 - 2098
3 Uddevalla BMK 7 8 3 1 4 31 - 33 69 - 69 2222 - 2308
4 Grums BMK 6 8 3 0 5 28 - 36 62 - 84 2378 - 2633
5 Christinehamn BMS 2 0 8 0 0 8 14 - 50 34 - 104 1897 - 2640

Seriesammandrag 4: 9 april 2016

Inför det sista seriesammandraget som spelades i Ulricehamn räckte det att Tellus tog ett poäng för att säkerställa seriesegern. Detta lyckades man med med råge. Totalt fyra poäng efter två lagvister blev slutresultatet för Tellus som först mötte jumbolaget i serien; Christinhamns BMS 2 samt Uddevalla. Tellus lag hyllades i hallen med medaljutdelning, cider (så klart alkoholfri) och varsin banan! Nästa år blir det spel i division 3.

Moa Carlsson

Caroline Melin

Kajsa Johansson

Den enda lagmedlemmen som saknades var David Gardell som tyvärr hade förhinder.

(texten ska uppdateras med resultat)

Lagfoto serieseger 1

Seriesammandrag 3: 12 mars 2016

Seriesammandrag nr 3 lördag 28 12 mars i  i Uddevalla. Bmk Tellus var inför sammandraget serieledare med 8 p före Bmk Stinget 6p och Grums Bmk 4p. I dagens sammandrag mötte man just dessa två. Laget spelade mycket bra och vann mot båda lagen med 6-2. Därmed drygade Tellus ut sin ledning och med bara ett återstående sammandrag så räcker det med minst en oavgjord lagmatch mot Uddevalla och Christinehamn vid nästa sammandrag för att Tellus ska bli seriesegrare i division 4 Mellan. Guldvittring för Tellus med andra ord.

David Gardell
Moa Carlsson

Resultat/matchprotokoll:

Bmk Stinget - Bmk Tellus

Bmk Tellus - Grums Bmk

Coffa (Christoffer Ejdeholm) ger sin version om lagmatcherna:

Första matchen mot stinget
Bjöd på två bra herrdubblar där herrdubblaren spelade klokt men lite darrigt i början men avslutades med 2 klara segrar
Damdubbel bjöd på en riktigt spännande match med bra spel över lag tyvärr förlust
Samma i damsingel där Maja bjöd på en stark insatts mot Malena
Singel ett va ganska smidigt å Hugo spelade bra. I båda singlarna
David gick in å körde singel 2 å bjöd på många fina slag som gav seger i båda hans singlar
Herrsingel 3 körde Adam å han spelade bra men hamnade lite i motståndarens spel i början men vann ändå smidigt till slut mot stinget
Mixed spela Josef å Moa å vann ganska säkert mot Stingets par

Grums nästa
Herrdubblarna bjöd på säkert spel jag å Josef gick från 11-9 till 21-9 på starka servar å kloka slag
Dubbel ett David å Hugo spelade jämt i första dubbel i första sett men sedan vann dom rejält å spelade snart hela vägen

Damdubbel bjöd på super fajt en stenhård tresettare där vi förlorade precis samma i damsingel där Moa fick spela mot Amanda å spelade även hon en stenhård tresättare men blev precis förlust

Singel 1 Hugo lånade mitt rack å malde ner motståndaren ned klokt spel
Singel 2 David spelade med lika fina slag och vann sin match
Singel 3 spelade Adam å vann ganska lätt

Mixed då det redan va avgjort spelade jag och Maja.. Då starten va bra å hade stor ledning som krympte då Nederman å tjejen spelade bättre.. Men blev 21-18 andra sett förlorade vi i tredje blev jämt många lätta servreturer men efter många om och men blev det seger med 24-22 i tredje
Där av seger med 6-2 6-2 i matcher

_________________________________________________________________

Serieslaget sammandrag 2 i Mellerud 28 nov

Seriesammandrag 2: 28 november 2015

Seriesammandrag nr 2 lördag 28 november i Rådahallen i Mellerud. Bmk Tellus spelade tryggt och säkert mot Uddevalla och Christinehamn och knep fyra poäng. Därmed befäste de sin förstaplats i tabellen.

Kajsa Johansson

______________________________________________________________

Seriesammandrag 1: 7 november 2015

Två lagvinster och fyra poäng till Tellus unga lag i seriepremiären i Mellerud. Tellus-Grums 5-3 och Tellus-Stinget 5-3.

Bmk Tellus serielag - första sammandraget

Lördagen den 7 november var det seriepremiär för division 4 Mellan. kl. 6.oo samlades sex ungdomar från Tellus vid sporthallen i Ulricehamn mot avfärd mot Värmländska Grums; David och Josef Gardell, Adam och Moa Carlsson, Hugo Söderberg och Caroline Melin. Första lagmatchen var mot Grums. det började stabilt med tre dubbelvinsteri; herrdubbel 1 (David ochJosef Gardell), damdubbel (Moa Carlsson och Caroline Melin) samt herrdubbel 2 (Hugo Söderberg och Adam Carlsson). Därefter blev det tapp i herrsingel 1 (David) och damsingel (Moa). Sedan lyckades Hugo och Adam vinna varsin singel, herrsingel 2 och 3. Därmed var lagvinsten ett faktum. Den sista matchen var en jämn och spännande mixed som Josef och Caroline slutligen förlorade. Slutresultatet blev 5-3 till Tellus.

Nästa match var mot Bmk Stinget från Mellerud. Tellus körde med samma laguppställning som mot Grums. Man inledde med vinst i båda herrdubblarna och förlust i damdubbel. i singlarna blev det vinst i samtliga herrsinglar och förlust i damsingel. i mixeden blev det förlust och slutresultatet blev även denna gång 5-3 till Tellus.

Sammanfattningsvis kan sägas att Tellus gjorde en stark laginats, både vad gäller resultatet med fyra poång och på det sociala planet där de mer rutinerade och äldre ungdomarna peppade de yngre varav några var med i lagspel för första gången.

Resultat/matchprotokoll Grums Bmk - Bmk Tellus 3-5

Resultat/matchprotokoll Bmk Stinget - Bmk Tellus 3-5