40-årsjubileum

Lördagen den 29 augusti 2009 firade BMK Tellus sitt 40-årsjubileum. Klubben startades i september 1969 av tre män, bl.a. Stig Kjellsson som tyvärr gick bort den 27 oktober 2006.

Vinnarna i maskeradturneringen: Per-Anders Allbäck och Evelina Nilsson
Vinnarna i maskeradturneringen:
Per-Anders Allbäck och Evelina Nilsson

Dagen startade med badmintonspel i Sporthallen för klubbens yngsta spelare. De bjöds även på fika och man lekte lekar. På efter middagen var det maskeradturnering där tävlingsledare Per Söderberg hade satt ihop jämna dubbelpar. Alla deltagare, stora som små hade lagt ner mycket tid och engagemang på att klä ut sig. Man kunde bl.a. se Stålmannen, Karlsson på taket,  indian, troll och smurfar. Själva tävlingen ur spelmässig synvinkel vanns av Evelina Nilsson och Per-Anders Allbäck medan pris för bästa maskeradutklädnad vanns av klubbens tränare, Per Söderberg som kunde beskådas som älg!

Bästa utklädnad: tränaren Per Bästa utklädnad: tränaren Per

På kvällen samlades alla för jubileumsfest på Vistaholms loge, där en god buffé intogs. Det var kallskuret kött, potatisgratäng samt frukt och grönt som Dalums livs hade anordnat. Till kaffet fanns det tårtor bakade av föräldrar. Tack!

Björn Lindgren och Povel Croona bjöd på skönsång (och skönspel)

Underhållning bjöd två klubbmedlemmar på, Björn Lindgren och Povel Croona som sjöng och spelade blandad kompott av låtar. Mycket uppskattat!

Några av mottagare av Tellus förtjänstmärken
Några av mottagarna av Tellus förtjänsttecken

Flera utmärkelser delades ut under kvällen. BMK Tellus numrerade förtjänsttecken fick följande spelare för förtjänstfulla insatser i klubben och säregna prestationer ur ett historiskt perspektiv:

Nr 8: Per Söderberg

Nr 9: Robert Carlsson

Nr 10: Patrik Klaesson

Nr 11 Anette Söderberg

Nr 12: Frida Kjellén

Nr 13: Henrik Hedström

Nr 14: Karin Filipsson

Nr 15: Alma Söderberg

Nr 16: Olle Ingemarsson

(Läs mer ingående här)

VBF:s Lennart Winbo VBF:s Lennart Winbo

Västergötlands Badmintonförbunds representant och forne Tellus-tränaren Lennart Winbo delade ut VBF:s diplom och förtjänstnålar till flera personer.

Hedersmedlemmar

Hedersmedlemmmar

Klubben uppmärksammade också sina två hedersmedlemmar, Per Söderberg och Lennart Eriksson med en glas-obelisk.

Samtliga tränare och styrelseledamöter tackades med varsin blomsterbukett.

Discjockeyn Sven Gardell

Discjockey Sven Gardell rockar loss!

Därefter gick kvällen i dansens och sångens tecken. Ordförande Frida Kjellén hade tillsammans med Mari Ingemarsson och Anette Söderberg satt ihop ett sång och frågehäfte. Sven Gardell ordnade musiken som kvällens discjockey och tillsammas med Anders Dahlgren agerade han också som toastmaster. Vi vill tacka alla engagerade föräldrar som hjälpt till att ordna ett fantastiskt trevligt och minnesvärt jubileum!

Dans

Se fler bilder här (små)