Julläger 2015

I juldagarna 28-20 december anordnas Bmk Tellus traditionella julläger i Sporthallen. Årets läger har samlat upptill 22 spelare varav 20 är från hemmaklubben och två från Bmk Falan.

Julläger tränare David Olle Josef Robban

Huvudansvarig för lägret är Robert Carlsson. Ansvarig för träningsupplägg är Olle Ingemarsson som ursprungligen är Tellusspelare. Numera jobbar Olle som badmintontränare och har stor vana av att arrangera läger. Olle tävlar för Halmstad badmintonklubb men är förtillfället under konvalecens då han nyligen opererat sin fot. Det tredje året i rad som Olle varit tränare på jullägerret. Två ytterligare duktiga tränare finns på plats. Det är David och Josef Gardell från klubben. Tillsammans med Olle håller de i de tuffa träningspassen. Lägerkoordinator Robert Carlsson berättar:

- Det har varit två intensiva dagar hittills. Allt har fungerat bra. Det har varit ganska tuff träning med både teknik och fotarbete. Alla verkar trivas bra med det och tycka det är roligt. Vi varvar träningspassen med diverse lagtävlingar. Deltagarna har blivit uppdelatde i två lag. De har själva döpt sina lag. Laget med Hugo Dahlgren i heter "Dahlgrens bilar" och laget med Erik Jansson heter "Janssons frestelse".

Julläger Robin och Isak

- Det är superjobbigt men jättekul, säger Robin Carlbom och Isak Melkersson om årets julläger.

Julläger samling

Julläger övning

Lägret avslutades med den interna och traditionella dubbelturneringen "Nyårsraketen" där också medlemmar och föräldrar som inte deltar i själva lägret också är inbjudna till. Dubbelparen lottades ihop och vilka som hamnade ihop avslöjades inte förrän strax innan tävlingsstart.

Se separat reportage om Nyårsraketen.

Se fler bilder från jullägret.