A-klass efter spel i Knalleträffen

Vid  summering av Knalleträffen där 15 Tellusare tävlade kan man konstatera att alla spelare fått bra och utvecklande matcher. Både Caroline och Maya är efter denna tävling A-klassade. Stort Grattis tjejer och bra jobbat! Kanske är Josef också A klassad efter denna tävling? Jag låter det vara osagt och nöjer mig med att han spelmässigt håller A-klass.

Maya avancerade till A-klass med utropstecken genom att vinna DSB med vinster mot bl a Fiona Hallberg och Emilia Apelkvist från Askim. Dessutom tog Maya segrar i DDU15 och MDU15 och förlorade därmed inte en match under hela tävlingen!

Knalleträffen Maya

Wilma är inte mycket sämre och får med sig två guld och ett silver.

I den tuffa HSU13 klassen visade Joel framfötterna och belönades med slutspelsplats. Joel tog bl a set på Toste Isaksson (Trollhättan) och Alexander Strandberg (Stinget).

Övriga U13 killar Casper, Isak, Melvin och Johan fick bra matchning men lyckades inte nå slutspel.

I DSU13 briljerade Wilma med slutseger utan en enda setförlust. Starkt gjort också av Louise som tog sig till final och föll med flaggan i topp mot Wilma. Linda fick bra pool-matcher men lyckades inte nå slutspelet.

Knalleträffen 2016 Wilma och Louise

Dubbelspelet i U13 gav inga framskjutna placeringar, men i MDU13 var finalen en Tellus uppgörelse där Wilma och Melvin vann mot Louise och Casper i en jämn match.

Knalleträffen 2016 Wilma o Melvin Louise o Casper

I DSU15 klassen spelade Kajsa bra och tog silver efter final mot Linnéa André (Trollhättan). Moa föll i slutspelet mot just Kajsa.

DDU15 var en Tellusuppgörelse i tom hall med hemlängtande funktionärer (och kanske föräldrar) där Maya/Kajsa besegrade Wilma/Moa i en tresetare.

I MDU15 vann Maya och Erik Rödin (trollhättan).

I DSB imponerade som sagt Maya med slutseger i ett starkt startfält. Caroline hävdade sig också bra i tog sig till slutspel men lyckades inte rubba Maya denna gång. När Carro får lite bättre säkerhet i spelet och högre lägstanivå kommer hennes snabba fötter ge bra utdelning.

I HSB presterade Adam bra och tog sig till final. Även Adam har utvecklingspotential i att höja lägsta nivån och jobba på säkrare teknik.

I HDB tog Josef och Christoffer hem guldet utan setförlust.

Klubbens bidrag till A-klass spelet bestod i Coffas mixedspel med Therese Trotzig (Trollhättan). De förlorade första matchen mot första seedade paret.

Länk till tävlingsresultat

Knalleträffen Louise o Linda