Kaparslaget - Onsala 31 oktober

I helgens tävling i Onsala blev det en hel del medaljer till Tellus.

I U13 singel blev Casper Borge 2:a efter finalförlust mot Erik Persson från BK Falan, dessförinnan hade Erik vunnit semifinalen mot Melvin Kjellén som då kom 3:a. Johan Melin vann sin pool men åkte ut i kvarten. I dubbel U13 blev det guld för Tellus genom Melvin och Johan som finalslog Måns Woxberg och Felix Lindeblad från Påvelund.

Kaparslaget-Onsala 31 okt 2015 Johan Casper o Moa

Johan, Casper och Moa

I U15 spelade fem Tellus-tjejer, bäst gick det för Maya Kjellén och Wilma Kindlund som båda kom till semifinal men förlorade tyvärr och blev 3:or. Wilma som är U13-spelare spelade väldigt bra hela tävlingen och visade att U15-motståndet inte är något som hindrar henne att spela sitt eget spel med framgång. Moa Carlsson och Caroline Melin åkte ut i sina kvartar. Linda Röed-Stenberg, förstaårs U13, spelade också U15-singel och kom trea i poolen, även här en ung mycket lovande Tellus-spelare som inte räds att möta äldre tjejer! I dubbel U15 blev det guld för Moa tillsammans med Emma Klarson från BK Falan.

Kaparslaget-Onsala 31 okt 2015 Moa o Caroline

Moa och Emma

I senior C-klass blev vinst för Tellus genom Robert Carlsson och en 3:e plats för Keith Borge.