GotElit 1-2 okt 2016

U13

Linda Röed-Stenberg och Louise Nordh spelade SJT U13 i GotElit.
I singel hade båda oerhört jämna matcher i sina pooler. De lyckades vinna två matcher vardera av tre. Efter set-räkning i båda poolerna lyckades Louise bli pool-etta men Linda blev olyckligtvis trea. Louise gick till slutspel men åkte ut mot Linn Adolfsson-Funk från Täby.
I dubbel lyckades Linda och Louise tas sig till semifinal och slutade på en delad 3:e plats. Framtill till semi vann tjejerna över Amelie och Amanda Isberg från Badmintonklubben Aura samt över Joline Olsson (Bollnäs) och Tilde Axelsson (Kista). I semin blev motståndet för tufft mot Linn Adolfsson-Funk (Täby) och Emma Hörnlund (Umeå).

(Skribent: Erika Nordh)

I singel U13 spelade Joel riktigt bra badminton, bl. a. pressade andraseedade André Irpola till en tresetare. Tyvärr blev det en tredjeplats i poolen efter seträkning. Johan fick en tuff lottning och föll i  tre raka matcher, men även här ett bra spel. I mixed blev det förlust direkt för Joel/Linda efter att redan i första matchen råka på seedade Eric Ramstedt]/Thea Roslin. För Johan/Louise gick det bättre i första matchen med en vinst med 2-1 mot skånskt motstånd. I omgången efter blev det förlust mot ett Täby-par efter jämna 18-21 21-23.

(Skribent: Lars Melin)

U15

Casper deltog I HSU15 nivå 3 tävlingen och tog sig till slutspelet. Där stod Erik Person från Falköping för motståndet i första matchen. Casper bjöd bra motstånd med sitt fina tekniska spel, men Erik var lite starkare och vann matchen.

I dubbel spelade Casper i SJT tävlingen med Alexander Bogg, Spårvägen. De föll i första matchen mot ett starkt par från Spårvägen.
I U15-klassen tvingades Wilma lämna W.O p.g.a sin skada hon ådrog sig på träning så det var Maya och Moa som representerade Tellus damer i U15. I dubbel vann tjejerna första matchen utan övertygande spel. I andra matchen gjorde de tyvärr en svag insats och föll mot Tea Anderl (Torp) och Amina Abid (Sundbyberg). I mixed lyckades Moa i par med Gustav Jacobsson (Tranås) äntligen vinna en SJT match och på ett övertygande sätt dessutom. I följande match föll de mot andraseedade paret Ella Hellman och Axel Roberts från Uppsala efter en klart godkänd insats som indikerade att de utvecklat sitt spel. Maya spelade i par med Erik Rödin från Trollhättan och lyckades inte riktigt bjuda upp mot det starka motståndet från Björn Pekny och Fiona Hallberg från Askim.
I DSU15 lyckades Maya ta sig till slutspel. Utan att ta fram sitt allra bästa spel stod hon upp bra mot Cassandra Svens från Täby i första slutspelsmatchen men förlorade knappt. Moa fick bra matcher i gruppspelet men lyckades inte riktigt koppla på vinnarskallen och åkte ur tävlingen efter set räkning.

U17

Tellus representanter i U17 var Kajsa och Caroline. Kajsa lyckades genom jättestarkt spel bli pooltvå genom två 2-0 vinster mot Alma Frosthagen Örebro och Maja Gustafsson Oskarström. I första slutspels matchen blev dock landslagsmeriterade Isabelle Grafsund för svår. Caroline hade en tuff dag i singeln med tre raka förluster i poolen. I dubbeln fick Caroline/Kajsa känna sig besegrade mot ett riktigt bra motstånd, Skott/Emanuelsson från Spårvägen var helt enkelt ett par nummer större.

(Skribent: Robert Carlsson)