Laxaträffen i Halmstad 3-4 dec

Martin Johansson var den enda Tellusspelaren som var representerad i Laxaträffen i Halmstad 3-4 december. Som tur var träffade han på några hängivna Tellusmedlemmar som var där förutom tävlan så hans kämpainsats kunde förevigas på kort. Martin förlorade sin första match i poolen i HSC mot Alexander Carolin från Lugi med 13-21, 4-21. Därefter vann han en tresetare mot Daniel Nilsson från Christianstad. Han förlorade första set med 15-21. I andra set fungerade spelet bättre och han tog hem det med siffrorna 21-17. I tredje och avgörande set var det Martin som förde befälet och han vann komfortabelt med 21-6. Resultatet blev en andraplats i poolen och därmed var han i kvart. Där ställdes han mot Carl Gustafsson från Lugi. Tyvärr förlorade han matchen med 21-10, 21-12.