Sten-Sturefjädern 2013 - tävlingsfakta

Sten-Sturefjädern 2013

Vi hälsar Er alla hjärtligt välkomna till Ulricehamn. Årets upplaga av Sten-Sturefjädern har samlat 116 deltagare från 18 föreningar. Det är något färre än tidigare år. Det gläder oss ändå att så många vill delta i vår tävling. Det minskade delatagarantalet innebär att tävlingen för första gången endast spelas på en dag och i två hallar, Sporthallen och Stenbockshallen som båda ligger i Ulricehamn. Vi hoppas att det ska bli en riktigt bra tävling.

Tävlingsledningen förbehåller sig rätten att under tävlingsdagarna göra omkastningar i matchprogrammet i de fall kollisioner uppstår vilka kan medföra förseningar.

Deltagande föreningar:       Askim BC, BK Falan, BMK Racket, BMK Tellus,

BMK Wätterstad, Föreningen Borås Badminton,

Gislaveds BMK, Göteborgs BK, IFK Lidingös BMK,

Kinnekulle BMK, Landvetter BMK, Lidans BMK,

Mariestads AIF, Onsala Badminton, Påvelunds TBK,

Skara BMK, Västra Frölunda BMK, Åby BMK

Klasser och spelordning:        SIM O SPORTHALLEN: Klasserna A, B. U9, U13 och U17

STENBOCKSHALLEN: Klasserna C, U11 och U15

Bollar:                                     Tävlingen spelas med Yonex Aerosensa 30 som ingår i tävlingsavgiften.

Regler:                                    Endast serve i nedhängande redskap går om.

Spelare skall vara klar för spel 30 minuter före utsatt matchtid.

Siffervändning:                       I poolspelet att vänder vinnande spelare siffror i kommande match, och i cup-spel förlorande spelare.

Prisutdelning:                         om möjligt omedelbart efter färdigspelad kategori.

Tävlingsledare:                       Anneli Lindén Nilsson tfn: 0766-43 51 09

Cafeteria:                                finns i Sim o Sporthallen: Öppettid: 10.00-15.30, söndag: I Stenbockshallen försöker vi tillhandahålla enklare fika, dricka och godis samt korv med bröd.

Välkomna

BMK Tellus