Sten-Sturefjädern september 2014

Vi hälsar Er alla hjärtligt välkomna till Ulricehamn. Årets upplaga av "Sten-Sturefjädern - till Stig Kjellssons minne" har samlat 179 deltagare. Det gläder oss att så många vill delta i vår tävling.

Tävlingen spelas i Sim o Sporthallen och Stenbockshallen, som båda ligger i Ulricehamn, samt Ätradalshallen i Timmele. Vi hoppas att det ska bli en riktigt bra tävling.

Tävlingsledningen förbehåller sig rätten att under tävlingsdagarna göra omkastningar i matchprogrammet i de fall kollisioner uppstår vilka kan medföra förseningar.

Klasser som utgår är: U9 och U17, DDB och MDB. OBS! Omlottat i HSU13 pga att två från samma klubb hamnat i samma pool.

Klasser och spelordning:

Lördag - spel i tre hallar

SIM O SPORTHALLEN. Klasserna A, Herrar B och Herrar C.

STENBOCKSHALLEN. Klasserna U11, Damer C och Damer B. (Det är ett väldigt tight tidsschema för U11-klassen men alternativet hade varit spel i två dagar)

ÄTRADALSHALLEN. Klasserna U13 och U15

Söndag - spel i en hall

SIM O SPORTHALLEN: semifinaler och finaler

Bollar:

Tävlingen spelas med Yonex Aerosensa 30 och ingår i startavgifterna.

Regler:

Endast serve i nedhängande redskap går om.

Spelare skall vara klar för spel 30 minuter före utsatt matchtid.

Siffervändning:

I poolspelet vänder vinnande spelare siffror i kommande match, och i cup- samt slutspelet vänder förlorande spelare. Undersöndagen strävar vi efter att Tellus står för siffervändningen.

Prisutdelning:

Om möjligt omedelbart efter färdigspelad kategori.

Tävlingsledare:

Frida Kjellén tfn: 076-847 69 69

Cafeteria och lunch:

Finns i Sim o Sporthallen. I de övriga hallarna tillhandahåller vi enklare fika, dricka och godis samt korv med bröd.

Boende:

Vi kan ordna sovplatser för dem som önskar i liten idrottshall bredvid Sim & Sporthallen.Detta måste vi veta senast mån den 8 sept. Kommunen tar ut en låg avgift per person. Om ni vill ha frukost så kan vi även fixa det. Annars rekommenderar vi hotell Bogesund som ligger fint i centrum vid sjön Åsunden.

Länk till tävlingen (lottning och resultat)

Välkomna

BMK Tellus