Sten-Sturefjädern mars 2014

Vi hälsar Er alla hjärtligt välkomna till Ulricehamn. Årets upplaga av Sten-Sturefjädern har samlat 146 deltagare från 19 föreningar. Det gläder oss att så många vill delta i vår tävling.

Tävlingen spelas i Sim o Sporthallen och Stenbockshallen, som båda ligger i Ulricehamn, samt Ätradalshallen i Timmele. Vi hoppas att det ska bli en riktigt bra tävling.

Tävlingsledningen förbehåller sig rätten att under tävlingsdagarna göra omkastningar i matchprogrammet i de fall kollisioner uppstår vilka kan medföra förseningar.

Eftersom för få anmält sig blir det inte något spel i kategorierna HSU9, DSU9, HDU9, DDU9, MDU9, DDU11, DSU15, DDU15, MDU15, HSU17, DSU17, HDU17, DDU17, MDU17, MDU17. Klasserna DDA och DDB har vi slagit ihop till en klass.

Klasser och spelordning:

SIM O SPORTHALLEN. Klasserna A, B och C.

STENBOCKSHALLEN. Klasserna U11, DSC och DDC.

ÄTRADALSHALLEN. Klasserna U13 och U15.

Söndag

SIM O SPORTHALLEN: MDA och MDC. Semifinaler och finaler i HSU11, HSU13, HDU13, MDU13, DSU13, DDU13, HSU15, HSA, HSB, DSB, HDB, HSC samt DSC.

Bollar:

Tävlingen spelas med Yonex Aerosensa 30 och ingår i startavgifterna.

Regler:

Endast serve i nedhängande redskap går om.

Spelare skall vara klar för spel 30 minuter före utsatt matchtid.

Siffervändning:

I poolspelet vänder vinnande spelare siffror i kommande match, och i cup- samt slutspelet vänder förlorande spelare. Undersöndagen strävar vi efter att Tellus står för siffervändningen.

Domare:

Vi har flera som håller på att utbilda sig till domare i BMK Tellus som kommer att provdöma ett antal matcher under tävlingen.

Prisutdelning:

Om möjligt omedelbart efter färdigspelad kategori.

Tävlingsledare:

Frida Kjellén tfn: 076-847 69 69

Cafeteria och lunch:

Finns i Sim o Sporthallen. I de övriga hallarna serverar vi lunch mellan 12.00 och 14.00 för 60 kr. Vi kommer även tillhandahålla enklare fika, dricka och godis samt korv med bröd.

Välkomna

BMK Tellus