Falanslaget 28 april-1 mars

I tävlingen i Falköping 28 februari-1 mars hade BMK Tellus stora framgångar. Hugo Söderberg och Adam Carlsson gick båda till slutspel i B-klassen. För Adam tog det sedan stopp i första slutspelsmatchen. Hugo tog sig hela vägen till final där han fick ge sig efter en match i tre set mot Johan Andreasson från Landvetter.
I C-klassen gick Keith Borge och Robert Carlsson vidare från gruppspelet. Keith åkte sedan ut i första matchen och Robert Carlsson tog hem förstaplatsen i tävlingen.
I ungdomsklassen blev det flera medaljer till BMK Tellus. I U13 spelade Maya Kjellén och Moa Carlsson mot varandra i en jämn tresetsmatch. Maya vann till slut och det blev ett guld och ett silver till klubben. Maya och Moa tog hem guldet i dubbel och Maya tog ytterligare ett guld i mixedklassen där hon spelade med Erik Rödin från Trollhättan. Moa tog ett brons i mixedklassen tillsammans med Melvin Kjellén från BMK tellus. I herrsingel U13 fick Casper Borge en bronsmedalj. Melvin Kjellén tog sig till kvartsfinal i samma klass där han åkte ut mot Casper. Melvin och Casper kom även trea i dubbelklassen i U13.

I U15 klassen gick Caroline Melin till final som hon förlorade i en jämn match och fick med sig ett silver hem.

I U11 klassen tog sig Robin Carlbom till kvartsfinal i singel och Robin Carlbom/Louise Nordh kom etta i mixed. Robin tog också ett silver i dubbel med Johan Melin. Louise Nordh och Linda Röed Stenberg vann damdubbelklassen.