Robin dubbel segrare i Jönköping - Wätterstad Cup

Tellus har återigen haft en framgångsrik tävlingshelg med många pallplatser. I Wättersmashen var Robin Carlbom framgångsrik och vann singeltävlingen i klassen U11 efter en rafflande tresetare i finalen mot hemmafavoriten Philip Johansson. Första set vann Philip klart med 21-10, men Robin kämpade sig in i matchen och vände och vann följande två set med 21-11 och 21-18, i samma klass kom Joel Holmberg och Johan Melin på tredje plats. Robin vann även dubbelturneringen tillsammans med Joel i efter finalseger två raka set.

I singel U11 för tjejer vann Louise Nordh finalen mot klubbkompisen Linda Röed-Stenberg i en jämn och välspelad tresetare där Louise till slut drog längsta strået efter 23-21 i skiljeset.

I U13 dominerade Tellus tjej-trio Maya Kjellén, Moa Carlsson och Wilma Kindlund. I singel vann Maya finalen mot Moa, i dubbel bildade Maya och Wilma par och finalvann mot Moa som spelade tillsammans med Linnéa Elmberg, BMK Fåken. I U13 mixed blev det guld för Moa Carlsson i par med Tranåsspelaren Gustav Jakobsson, i samma klass blev Maya trea i par med Joel Holmberg. I U15-klassen spelade Caroline Melin till sig segern i singeltävlingen genom att vinna finalen i två raka set mot Emma Stenemo från Växjö. I seniorklass C följde Robert Carlsson upp sin seger förra helgen genom att finalslå Pär Sjölin, Eksjö.