Medaljregn över Tellus på Jonasträffen i Alingsås

Totalt sju guld, två silver och sju brons tilldelades Tellus spelare när Jonasträffen i Alingsås avgjordes helgen 16-17 januari. Hugo Söderberg, Caroline Melin, Wilma Kindlund och Moa Carlsson var de som lyckades knipa de allra ädlaste medaljerna.

Inför tävlingen behövde Hugo vinna fyra matcher för att ta sig upp i A-klass. För detta krävs det 30 matchvinster för herrarna och 20 för damerna, samt två klassegrar under en säsong. Sedan tidigare hade Hugo två klassvinster och 26 vunna matcher. Hugo spelade stabilt igenom hela turneringen och vann totalt tio matcher och förlorade en. Det blev ytterligare två klassegrar i herrsingel B och i mixeddubbel B tillsammans med Moa Carlsson. I herrdubbel tillsammans med Viggo Warebring från Väsby slutade han på en tredjeplats. Därmed spelar Hugo fortsättningsvis i A-klass.

Caroline gjorde också en mycket bra turnering. Hon vann damsingel B. I semin vann hon över Moa som därmed knep en bronspeng i klassen. I finalen vann Caroline en jämn tresetare mot Nora Öman från Falköping. Caroline vann även mixeddubbel U15 tillsammans med Erik Rödin från Trollhättan samt slutade på en silverplats i damdubbel U15 tillsammans med Moa.

Wilma Kindlund visade sin styrka genom att gå upp en klass och spela i U15. Där lyckades hon mycket bra och hon vann damsingelklassen efter finalvinst mot Mirjam Lindgärde från Askim. Dessa två tjejer spelade tillsammans i dubbel i samma klass och där gick det också mycket bra för tjejerna. De vann finalen mot Caroline och Moa. I mixed spelade Wilma tillsammans med Johan Rehn från Askim. Paret slutade på en tredjeplats efter förlust i semin mot Caroline och Erik.

Louise Nordh spelade mycket bra i U13-klassen och tog sig fram till semi i både singel och dubbel. I dubbeln spelade hon tillsammans med Linda Röed Stenberg - ytterligare en duktig Tellus-tjej som tyvärr stukade foten i poolspelet i singel. Kajsa Johansson tog sig till slutspel i damsingel B där hon åkte ut i första slutspelsmatchen mot slutsegrande Caroline. I damdubbel U15 slutade Kajsa på en bronsplats. I U13-klassen tog sig Joel Holmberg till kvart i singel. Johan Melin kämpade också på bra i tävlingen och gjorde flera bra matcher.

Några bilder:

Moa o Caroline - Wilma o Mirjam