Gislaveds Endagars 20 september 2008

12 spelare från Tellus deltog i Gislaveds endagarstävling den 20/9. Tellus hamnade totalt på 8:e plats av 23 deltagande klubbar.

Tellus-killarna knep många 3:e platser!

I U11 kom Max Allbäck och Josef Gardell på en tredje plats i herrdubbel.

David Gardell vann sin pool och kom totalt trea i herrsingel i U13-klassen. David är sk ”första-års” i U13-klassen så motståndet är tuffare än förra säsongen, många gånger får man möta killar som är 1 år äldre. David lyckades dessutom komma 3:a i herrdubbel med en kille från Tranås BMK, Joel Gustavsson.

Niklas Axelsson spelar i U-15 och vann sin singel-pool. Niklas gick vidare till kvartsfinal där han mötte den seedade Auraspelaren Tom Andersson från Malmö, Tom vann sedan herrsingeln. Niklas blev dessutom trea i herrdubbel.

Det blev en 2:a plats för Oliver Blixt-Gustavsson med sin spelpartner Markus Linell från Borås badmintonklubb. Oliver glänste med sitt spel och såg ut att njuta av tillvaron!

För Tellus tjejer gick det också mycket bra. Moa Sandberg kämpade hårt i sina singelmatcher och gjorde mycket bra ifrån sig, Moa spelar också sitt första år i U13-klassen det är riktigt tufft.

Evelina Nilsson som är riksklassad blev i U13-klassen även hon poolsegrare och gick till kvartsfinal. Där fick hon tufft motstånd av Sandra Andersson från Oskarström med siffrorna 21-16 21-17, så det var inte så långt borta från semifinalen.

Emma Löf och Noomi Johnsson spelade bra i sina singelmatcher, båda hade hårt motstånd i sina pooler, starkt jobbat av tjejerna. I damsingel U15-klassen blev Fanny Allbäck poolsegrare och gick vidare till åttondelsfinal, där tog det stopp mot Johanna Holmberg från Kungälvs BMK. Fanny har även hon blivit riksklassad och får vara med och kämpa mot de 40 bästa spelarna i Sverige.

Fanny och Evelina spelade en mycket jämn dubbel-match i U15 mot duktiga Ljungbytjejer med siffrorna 21-17 12-21 23-21, snubblande nära att vinna i sista set.

Föräldrarna till spelarna hade en mycket trevlig dag i Gislaved, med mycket fin badminton att titta på. Alla spelarna hejade på och stöttade varandra i matcherna som stundtals var rena rysare! En del kom hem med medaljer runt halsen och det är ju alltid kul! Grattis alla Tellusare till framgångarna!