Maif-cupen i Mariestad 4 oktober

Mariestads allmäna idrottsförening firar 40-årsjubileum i år och gjorde den årliga tävlingen, Maif-cupen till en nostalgitävling med lite extra festligheter. Inte nog med att tävlingen var ett riksklasskval så hade man som krona på verket ett pris till tävlingens bästa klubb. Det var ett kyl/frysskåp värt drygt 10000:-. Kampen var hård in i det sista men till slut var det avgjort: Bästa klubb blev BMK Tellus strax före Trollhättan!!! Tack till Ann-Jeanette Allbäck som klarade att frakta hem det stora kylskåpet.

Det var en laginsats från Tellus sida som bidrog tll denna framgång. Den största individuella framgången stod Fanny Allbäck för som lyckades riksklassa sig i U15 genom att bli tvåa efter Trollhättans Linnea Hellström.

Övriga resultat:

A-klass:

Tony Torstensson blev tvåa i herrsingel efter Per Wigselius (Vänersborg).Semin vann han över Rickard Bisther (Kinnekulle) med 21-18, 21-13. Finalen förlorade han med 13-21, 15-21.

I dubbel spelade Tony med Per-Åke Johansson (Tranås). Paret slutade på en andraplats.

B-klass:

Både Christian Erickson och Christoffer Ejdeholm tog sig till slutspel i singel men åkte tyvärr ut i första omgången.

Christian kom tvåa i dubbel tillsammans med Jesper Lundberg (Tranås).

Johanna Ingemarsson blev trea i singel.

I damdubbel blev Johanna och Elin Dahlberg tvåa och Alma Söderberg och Anette Söderberg trea.

I mixed spelade Alma och Christoffer mycket bra och slog riktitigt duktiga par och slutade på en andraplats. Vad sägs om David Öhrn/sandra Edqvist (Åminton) 15-21, 21-15, 21-17 och Philip Wiktorsson/Anna Pontusson (Trollhättan) 21-12, 21-18? I finalen blev det dock tufft mot Fredrik Edh/Julia Flink (Sävsjö) 17-21, 15-21.

C-klass:

Sven Gardell tog sig till slutspel i singel med åkte även han ut i första omgången.

Sofia Sandberg hoppade in istället för Gunilla Blixt. Hon lyckades placera sig på en andraplats.

U9:

Hugo Söderberg vann klassen över Oskas Svensson (Askim) med 21-15, 21-16.

U11:

Max Allbäck tog hem klassen som spelades som en fem-pool. Josef Gardell blev trea.

Max vann även dubbelklassen tillsammans med Rikard Nilsson (Värnamo).

U13:

Både Nelly Elbemo och Moa Sandberg hamnade utanför slutspelet i singel men bjöd på mycket bra motstånd och förlorade flera matcher mycket knappt.

Moa vann mixedklassen tillsammans med Kevin Wedin (Trollhättan) efter en mycket jämn final över Erik Angervall/Julia Wedin (Askim). Siffrorna blev 20-22, 22-20, 21-19.

U15:

Även Niklas Axelsson åkte ut i första slutspelsmatchen i singel (mot Kevin Nilsson, Värnamo) Han fick bättre framgång i dubbel tillsammans med Isak Westerlund (Trollhättan). Killarna vann hela klassen. På vägen slog de Rasmus Bjerkander (Christinehamn)/Oliver Blixt Gustavsson, också han Tellus, med 21-14, 21-10 smat Kevin Nilsson (Värnamo)/Philip Eriksson (Tibro) 16-21, 21-17, 21-10.

Tvåa i damsingeln blev som sagt Fanny Allbäck.

U17:

Alma Söderberg blev tvåa i damsingel efter Janki Patel. Tyvärr krävdes en vinst för att bli riksklassad i U17-klassen. I semin vann hon över Johanna Pettersson (Trollhättan) med 21-19, 21-17. Finalsiffrorna blev 14-21, 16-21.

Se hela resultatet från Maif-cupen här!