Ulricafjädern 18 oktober 2008

Stora Tellus-framgångar i Ulricafjädern

BMK Tellus är en förening att räkna med på alla plan. Det är inte bara våra främsta spelare i klubben som skördar framgångar. När klubbens egen nybörjartävling Ulricafjädern 2008 spelats färdigt kunde man se att det även finns fler spelare som imponerar.

Tävlingen spelades i både Stenbockshallen och Sporthallen. I den yngsta U9-pojkklassen var det idel Tellus-spelare som kämpade mot olika mål. Alla var mycket duktiga. För en del uppnåddes målet med att ta pris och för en del var lyckan gjord genom att vinna ett set, en match eller genom att helt enkelt göra sitt bästa! Det blev Johan Azelius som tog hem klassen strax före Gustav Österberg. Tredjeplatsen delades mellan Hugo Dahlgren och Hugo Henningsson. I dubbel vann Johan Azelius och Hugo Dahlgren.

I HSU11 var det mycket jämnt och spännande. Alla fyra killarna slog varandra och slutligen fick man se till inbördes möten för att avgöra hur slutställningen blev. Josef Gardell vann klassen och Hugo Söderberg som gått upp en klass och var den ende som vunnit över Josef kom på en fjärdeplats!

Sofia Anemo tog hem DSU11-klassen efter en mycket jämn pool-final.

Daniel Rydberg spelade sin första tävling och lyckades ta sig till slutspel i HSU13 där han dock förlorade mot en Pontus Klarsson från Falköping.

Josef Gardell gick upp en klass och spelade dubbel i U13 tillsammans med Emil Sjöberg från Wätterstad. De kom tvåa efter en vinst och en förlust.

I HSU15 gick Kristian Aslan till slutspel. Där tog det stopp i första matchen mot Henning Nilsson från Wätterstad.

I DSU15 blev det högsta betyg för Noomi Johnsson och Emma Löf som kom etta resp. tvåa efter mycket bra spel. Tjejerna vann även dubbelklassen.

Elin Enblom spelade sig till en silvermedalj i DSU17 och en guldmedalj i dubbel tillsammans med Elin Johnsson från Wätterstad.

Vi måste också nämna de ungdomar som kämpade på utomordentligt väl och visade prov på mycket fint spel men som inte riktigt nådde ända fram resultatmässigt:

U9: Adam Carlsson, Erik Jansson

U13: Matilda Sandberger, Linnea Mattsson, Sandra Älmefur och Terese Ståhl

U15: Oscar Sjögren

Tävlingen hade också klasserna C och Motion. Där hade Tellus många spelare som deltog. Det blev många framgångar för klubben. Vi nämner inte dessa här i denna artikel men hänvisar i stället till resultat-filen.